۰۹۱۲۴۳۶۱۱۲۸-۰۲۱۳۶۱۴۴۲۵۵

ساخت تمامی تیغهای فلکسو های ایرانی و خارجی

ساخت تمامی تیغهای فلکسو های ایرانی و خارجی

فروش تیغ های فلکسو برندهای ایرانی و خارجی ارسال به سراسرکشور جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

شرکت مقصدجو در تولید دستگاه فلکسو از عالی ترین تیغهای فلکسو به کار می برد تا بهترین و با کیفیت ترین دستگاه کارتن سازی  را برای شما عرضه کند.

ساخت تمامی تیغهای فلکسو های ایرانی و خارجی پرفراژ و ساده
ساخت تمامی تیغهای دستگاه خطکش برش
ساخت تیغهای چاک لنگری
از بهترین جنس و با ضمانت

ساخت تمامی تیغهای فلکسو های ایرانی و خارجی

ساخت تمامی تیغهای فلکسو های ایرانی و خارجی

ماشین فلکسو به طور کلی تشکیل شده است :

مخزن مرکب، نورد مرکب که حمل و انتقال مرکب را از انبار- انباشتگاه به روی سیلندر آنیلوکس اتمام می دهد. سیلندر آنیلوکس که حائز حفره های ریز همانند ترام های چاپ افست است و مرکب را تو حفره های ترام مشابه خود نگه داشته و به روی کلیشه منتقل می کند. سیلندر زینک که کلیشه فتوپلیمری به روی آن چسبانده می شود. سیلندر چاپ که به راستی بستری برای حرکت کاغذ لفاف یا ماده مورد نظر برای چاپ می شود. تقسیم های چاپ معمولا دربرگیرنده 3 قسمت مرکب رسانی، سیلندر پلیت و سیلندر چاپ است. در فلکسو دونوع سیستم مرکب رسانی به چشم می خورد.

ساخت تمامی تیغهای فلکسو های ایرانی و خارجی

1. سیستم نورد مخزنی : جایی که مرکب در نقطۀ تـماس نورد های آنیلوکس و مخزن مرکب، توسط نورد اندوختگاه از منبع دزدیده می شود.

2. سیستم مرکب رسانی دکتر بلید، با نورد آنیلوکس و تیغه پس از تعبيه کلیشه و چسباندن آن به روی سیلندر زینک، مرکب در اندوختگاه مرکب ماشین چاپ ریخته می شود. با شروع چاپ، نورد مرکب که بخشی از آن داخل انبار- انباشتگاه قرار دارد، آغشته به مرکب شده و در تماس با سیلندر آنیلوکس مرکب را به سوراخ های ترام مثل سیلندر آنیلوکس که معمولً از جنس کروم یا سرامیک است می رساند. کار سیلندر آنیلوکس این است که مقدار مشخص و یکنواختی از مرکب را به سیلندر زینک منتقل کند به دنبال آن کلیشه فتوپولیمری در تماس با سیلندر آنیلوکس مرکبی شده و در تقدیر دیگر نقش را به لفاف منتقل می کند، به همین ترتیب رنگ های دیگر روی شغل می نشیند و بعد متعلق به لفاف به طرف خشک کن هوایی هدایت می شود.

خشک کن

لفاف بعد از چاپ به واحد خشک کن هوایی هدایت می شود. در این تقدیر هوای گرم فشرده که قابل تنظیم باشد با لفاف تماس یافته و مایه خشک شدن رنگ ها می شود. در این مرحله تنظیم هوای گرم بر بنیاد نوع جنس لفاف اهمیت بسیار دارد زیرا ممکن باعث جمع شدن و الی خوردن در هنگام رول شدن شود. بعد از خشک کن حرارتی، لفاف به واحد خنک کننده انتقال می یابد لغایت دمای لفاف به حالت اولیه برگردد.

رول جمع کن

لفاف در پایان و بعد از طی مراحلی برای جمع شدن به این یکتا هدایت شده و به شیوه های مختلف، رول جمع می شود.

 

ساخت تمامی تیغهای فلکسو های ایرانی و خارجی

چمبر داکتر بلید یکی از جدیدترین پیشرفت‌های سیستم مرکب دهی در چاپ فلکسو است. در این سیستم یک محفظه یا اندوختگاه داریم که همان چمبر است و دو تیغه فلزی یا پلاستیکی  داریم که به آنها تیغه داکتر بلید گفته می‌شود .

در این سیستم مرکب دهی تو چمبر بوسیله پمپ از مرکب پر می‌شود . این سیستم از سمت جلو به آنیلوکس متصل است و این دو تیغه که محل پیوندیدن این سیستم به آنیلوکس هستند وظیفه جمع آوری مرکب اضافی از روی سطح آنیلوکس به چهره یکنواخت را دارند. به این روش مرکب دهی و تنظیم حجم مرکب انتقال مکشوف سیستم چمبر داکتر بلید می‌گویند.

در دو سر چمبر دو قطعه اسفنجی ، وظیفه جلوگیری از ریزش مرکب از دو طرف محفظه دارند.

در واقع میزان انتقال مرکب بوسیله ال‌پی‌ای و ولوم آنیلوکس مشخص می‌شود اما این تیغه دکتر بلید است که این مقدار را تنظیم می‌کند و فرمان نمی‌دهد از این مقدار مشخص شده بدست آنیلوکس کمتر یا اغلب شود.

سیستم چمبر داکتر بلید بیشتر در ماشین‌های سیلندر مرکزی استفاده می‌شوند و در چاپ واید وب برای اینکه ماشین بتواند در سرعت بالا چاپ کند تیغه دومی هم وجود دارد. از این سیستم حتی در ماشین‌های روتو گراوور هم بهره‌گیری می‌شود.

روش قدیمی‌تری که برای مرکب‌دهی  از تیغه داکتر بلید هم بهره‌گیری میشد شیوه تک تیغه‌ای بود که با استفاده از این تیغه مرکب اضافی از روی سطح آنیلوکس جمع آوری میشد.

انواع شیوه قرار گیری تیغه‌ها در سیستم چمبر داکتر بلید در چاپ فلکسو

زاویه قرارگیری تیغه ها نسبت به سطح آنیلوکس دو شیوه دارد

روش Forward Metering
روش Reverse Metering

ساخت تمامی تیغهای فلکسو های ایرانی و خارجی

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید